1974 in Vienna and Hamburg, studied by Rudolf Hausner and Ernst Fuchs.(-’78)
1993 ‘Art Works by Tsunemasa Takahashi’ published by Tokuma-shoten
info@takahashitsunemasa.com
高橋常政の描く人物画は一貫して、目が鋭くこちらに訴えかけてくる何かがあります。そして、人体が崩されることなく張りのある画面が保たれているのです。モチーフがどのような対象へと変更されようと、その対象に真に迫ろうとする態度は彼の絵画に対するこだわりと、強い意志が感じ取れるのではないでしょうか。
どの作品もデザインされていて美しく、その時々の作家の興味を見ることが出来ます。人体はクラシックな描き方をしつつも、色や形の入り方は、意識的に配置されていて、古今東西の美術の影響を垣間見ることが出来ます。
In his paintings of human figures, there is something about the sharpness of the eyes that consistently appeals to the viewer. The human body is never destroyed, and the tautness of the picture is always maintained. No matter what motif is changed, his attitude of truly approaching the subject shows his strong will and commitment to his paintings.
Each work is beautifully designed and shows the artist’s interest at the time. While the human body is depicted in a classical manner, the colors and shapes are consciously placed, and we can see the influence of art from the past and present.
高橋常政の描く人物画は一貫して、目が鋭くこちらに訴えかけてくる何かがあります。そして、人体が崩されることなく張りのある画面が保たれているのです。モチーフがどのような対象へと変更されようと、その対象に真に迫ろうとする態度は彼の絵画に対するこだわりと、強い意志が感じ取れるのではないでしょうか。
どの作品もデザインされていて美しく、その時々の作家の興味を見ることが出来ます。人体はクラシックな描き方をしつつも、色や形の入り方は、意識的に配置されていて、古今東西の美術の影響を垣間見ることが出来ます。
In his paintings of human figures, there is something about the sharpness of the eyes that consistently appeals to the viewer. The human body is never destroyed, and the tautness of the picture is always maintained. No matter what motif is changed, his attitude of truly approaching the subject shows his strong will and commitment to his paintings.
Each work is beautifully designed and shows the artist’s interest at the time. While the human body is depicted in a classical manner, the colors and shapes are consciously placed, and we can see the influence of art from the past and present.