2011年個展作品
このシリーズでは、他と違い画面にいくつものイメージが置かれているように感じます。しかし、それらは互いに影響し合い、一連の流れのように物語を生んでいるのです。
ここで注目すべきは抽象絵画と言いながらも、描かれているものや人、動物など、その個々のイメージは辿れるということです。またそれらが置かれている感覚もクラシックな古典絵画へと辿ることができるでしょう。マグリットやルソーのように丹念に書き込み、そしてピカソのようにコラージュするという技法もやはり絵画史へのリスペクトを感じます。
さらに抽象化された作品にはおおらかな形態と淡い色調を持ち合わせ、画面を構成しています。文字が書かれていたり何かから伸びている線のようなものや、記号的に思考のプロセスを示しているかのようなイメージも、抽象画の側面を借りながらも、作家の描いているものが確かに存在するように感じられる手がかりになるのではないでしょうか。
Unlike the other works in this series, there seem to be a number of images on the screen. However, they influence each other and tell a story like a series of streams.
It is important to note that although the paintings are abstract, the individual images of the objects, people, and animals depicted in the paintings can be traced. The sense in which they are placed can also be traced back to classical painting. The technique of painstakingly writing like Magritte and Rousseau, and collaging like Picasso, also shows respect for the history of painting.
The abstracted works also have generous forms and light colors. The images of written characters, lines extending from something or other, and images that seem to symbolically indicate a thought process, also provide clues that give us a sense that what the artist is depicting is indeed present, while borrowing aspects of abstract painting.