生物画のシリーズでは、ゴーガンやスーラに見られるポスト印象派の影響を受け、安定感のある構図と、彩度の高い色の組み合わせ、また補色による色彩の鋭い対比は目を引きます。
その他中世バロック時代の絵画に見るハイコントラストな明暗法を持つ作品や、同時に印象派時代に受ける柔らかな光を感じる作品もあり、見どころは満点です。丁寧なきわの処理や濁りのない色彩選択は作家の高い技巧による賜物でしょう。
全体を通して具象画の作品が多い中で、具象から反抽象へと移行している作品や、西洋的なモチーフと浮世絵に見られる日本の美人画がミックスされた作品などもあり、幅広い所から美術に影響を受けていることが分かります。
In the series of biological paintings, the post-impressionist influence of Gauguin and Seurat is evident in the stable compositions, highly saturated color combinations, and sharp contrasts of color with complementary colors.
There are also works with the high-contrast light and dark techniques of medieval Baroque paintings, as well as works with the soft light of the Impressionist period, making them a must-see. The careful treatment of the edges and the choice of muddy colors are the result of the artist’s high level of skill.
While most of the works are figurative paintings, there are also works that shift from figurative to anti-abstract, and works that mix Western motifs with Japanese beauties as seen in ukiyoe prints, showing that the artist has been influenced by art from a wide range of sources.