動物のスケッチ画像。
ドローイングでは作家の脅威的なモチーフに対する執念を感じるのではないでしょうか。無数の線の重なりが動物へと変貌する様は絵画本来のもつ、二次元を三次元へと引き上げるイリュージョンの動きを強まています。瞬間的な対象の印象は密に詰まっている緊張感のある様子ですが、しかし近づくとそれらを構成する線が意外にも軽やかに描かれていることに驚きます。また近づくほどに動物の姿からただの線へと変化するのです。これは、遠目と近目の差を感じることができ、ベラスケス以来の絵画のイメージへも繋がります。
In the drawings, you can sense the artist’s obsession with threatening motifs. The way countless overlapping lines transform into animals reinforces the illusionistic movement of the paintings, which pulls the two-dimensional into the three-dimensional. The instantaneous impression of the subject is one of tension, but when you get closer, you will be surprised at the surprisingly lightness of the lines that make up the animal. Also, the closer you get, the more they change from animal figures to mere lines. This allows us to feel the difference between the far and near view, which leads us to the image of paintings since Velázquez.